Setelah menunaikan solat Subuh saya menonton televisyen di ruang tamu....tergerak hati untuk memerhatikan pemandangan pagi dari beranda rumah yang tidak tanahnya dikongsi bersama ramai orang...melalui pengamatan saya keadaan Putrajaya pada ketika ini adalah berjerebu...tapi tak tahu la seteruk mane...setelah itu saya melayari laman sesawang jabatan alam sekitar didapati bahawa IPU bagi Putrajaya adalah baik....hmmmm...tak tahu la cmne pengiraan die...yang pasti keadaan di luar adalah berjerebu...ini disebabkan adanya titik panas di sekitar Sumatera Indonesia...dierg ni mmg tiap2 tahn menjadi penyebab utama jerebu bagi Malaysia...ntah ape yg dierg wat ntah...sila lihat pemandangan Putrajaya pada ketika ini...gambar ini diambil pada jam 11.30 pagi tadi...



Pada kebiasaannya pada ketika ini masjid Putra akan kelihatan jelas dari rumah saya...tapi hari ini ternyata jerebu menghalang penglihatan masjid tersebut.


Pada kebiasaanya, jambatan sembilu kasih begitu jelas daripada rumah saya...tetapi pada hari ini agak terhalang oleh jerebu...Di bawah ini pula adalah bacaan IPU yang diperoleh daripada DOF yang menunjukkan bacaan terkini pada hari ini iaitu Ahad 11 September 2011


0 comments:

Post a Comment